mandag den 21. november 2011

Endelig færdig



Endelig kunne jeg klippe min væv ned. 

Det er altid spændende at tage et stykke stof af væven, og se det færdige resultat efter mange timers arbejde.




Det har taget lang tid.

Jeg har vævet stoffet oppe i Håndværkerne Hus, hvor jeg kommer en gang om ugen.




Der skulle gerne blive nogle viskestykker ud af stoffet,

men

først skal stoffet vaskes, og der skal væves smalle bånd til stropper.




Det ser lidt rodet ud, men jeg kan fortælle, at de 9 meter er lavet i rent bomuld, 16/2.

Beslutningen er taget, det bliver først til viskestykker engang efter juletravlheden.


Mit næste projekt bliver et tørklæde i tyndt uld og silke, farven er dueblå og kongeblå(silken).


God dag til alle jer derude, her er meget tåget og gråt, men det er smukt;)

4 kommentarer:

  1. Det ser da super flot ud :)


    Hilsen

    Hjalmar
    http://www.mobilreparationer.dk/

    SvarSlet
  2. Hold da op et stykke arbejde. Lige så smukt som Georg Jensen. Hvis jeg engang får tid, vil jeg lære at væve. Mors væv står hjemme på gården hos min bror. God dag.

    SvarSlet
  3. Hej Ellen - Jeg håber du får tid engang til at få væven sat op hjemme hos dig selv. Jeg kan fortælle dig, at det er skønt at sætte væv op samt væve, ren terapi. Også god dag til dig.

    KH Emmy

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor er det flot! Sikke lækre viskestykker der kan blive ud af det. Wow.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails