mandag den 19. marts 2012

"Gry's jakke" eller hættetrøje til en lille dreng:-)



Så blev jeg færdig med den lille grå hættetrøje.




Den har været sjov at strikke, anderledes med retmaskerne på den lange led.



Jeg synes selv den er blevet rigtig fin. De små lommer og knapper er prikken over i'et.



Her ses hætten tydeligt, mon ikke den passer til et lille babyhoved.



Til jakken skal der selvfølgelig være en "djævlehue" eller flere.


Den øverste er strikket i det blødeste babyalpaka med silke.



Jeg har også strikket 2 små huer i tyndt bomuld.


En lille kollektion:-)

Faktaboks:
Hættetrøjen:
Model: fra strikkebogen All you knit is love af Susie Haumann.
Jeg kan varmt anbefale denne strikkebog.
Garn: Semilla fra BC
Købt hos: www.perlestrik.dk
Pinde: nr. 4
Forbrug:156 g. lommerne er strikket i Tvinni.
Hot or not: Den skal helt sikker strikkes igen.

Djævlehuerne:
Model: fra Hendes Verden, nr. 5, 2008
Den råhvide
Garn: Drops BabyAlpaka Silk
Købt: perlestrik
Pinde: 2½
Forbrug: 23 g
Hot ot not: Lækkert garn. Det er første gang jeg laver strikkede bånd - men ikke sidste:-)

De to bomuldshuer:
Samme model
Garn: DMC, Petra
Lagergarn
Pinde: 2½
Forbrug: til to huer er der gået 34 g
Hot ot not: Jeg synes bestemt ikke det er noget godt garn at strikke af, meget svært at få et pænt resultat.


Garnforbrug i 2012: 713 g
Posted by Picasa

9 kommentarer:

  1. Yndige små ting du har lavet i din lille kollektion. Jakken er bedårende.

    SvarSlet
  2. Den er så sød den lille jakke. Det er sjovt at se, hvor forskelligt den falder ud alt efter hvilket garn man bruger og om det er til en dreng eller en pige.

    SvarSlet
  3. Hvor er det en skøn jakke, det ser rigtig godt ud med de farvede lommer og knapper

    SvarSlet
  4. Den er så sød, den jakke og her i en meget fin farvekombination :-) Tror også jeg må lave en enkelt.

    SvarSlet
  5. Det var en flott jakke og jeg likte veldig godt knappene og lommene:)
    Lurer på om boken du skriver om bare har babytøy eller er det kanskje større størrelser også.

    SvarSlet
  6. Hvor er din version af jakken sød.
    Smukke sarte farver og alligevel livlige.
    Og knapperne er så fine og sjove til.

    SvarSlet
  7. Nice farve og fine lommer og knapper på jakken. Og djælvehuerne er da heller ikke til at stå for.

    SvarSlet
  8. Nydelig jakke du har strikket. Luene er og så fine.
    Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlet
  9. Den model må jeg se at få fat i. Den er da noget af det sødeste, og detaljerne med lomme og knapper er helt genial. Djævlehuerne er et must for en baby. Godt gået.

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails