søndag den 22. april 2012

Mere babytøj:-)



Jeg har strikket denne lille vest til Eskild.
Det er en model jeg har strikket før, efterhånden er det blevet til mange.
Modellen er let at strikke, og den har en god pasform.



Jeg havde lige en lille rest blå garn, så der blev strikket et par små sokker (uden hæl).



Til vest og sokker et par små bukser med biler.
Jeg har sat ribkant på foroven og ved benene.



Små biler, busser og traktorer på stoffet.



Disse bukser er strikket i bomuldsgarn. Jeg har tidligere lavet dem i uldgarn.



Bukserne har en god pasform.


Det eneste minus er, at det er svært at strikke jævnt i bomuldsgarn.


God søndag!

Faktaboks:
Den råhvide vest:
Model: Opskrift fra Familiejournalen
Garn:Trunte, en 100% Merino uld  fra Hjertegarn
Garn: købt hos www.perlestrik.dk
Pinde: nr. 3
Str.: 0-4 mdr.
Forbrug: 64 g


De små sokker er strikket i Arwetta, de vejer:
Garn: fra lager
Vægt: 17 g

Blå bukser:
Model: fra Sandnes, hæfte 0808, baby/småbørn
Garn:Baby Cotton, Schoeller +stahl
Garn fra lager
Pinde: nr. 3
Str.:0-½ år
Forbrug: 126

Garnforbrug i 2012: 1,031 kg




Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Pragtfulde ting du har lavet til den lille, især undertrøjen ser ud til at være rigtig god. Jeg har set flere undertrøjer af denne type, men din er klart den bedste, er det din egen opskrift?

    SvarSlet
  2. Så meget fint tøj,du har lavet. Undertrøjen tager man aldrig fejl af, en god gammel klassiker, som også kan strikkes i bomuldsgarn.

    SvarSlet
  3. Det bliver en meget velklædt baby :-)

    SvarSlet
  4. Apropos bomuldsbukserne så kender jeg godt problemet med det ujævne bomuldsstrik - jeg har tit døjet med det som nogen kalder rendesten. Jeg har tit kunnet løse problemet med at strikke vrangsiden med en pind ½ nr. mindre.

    SvarSlet
  5. Søde ting du har lavet til den lille mand. God aften.

    SvarSlet
  6. Jeg faldt lige over din blog i jagt på økologisk børnetøj. Hvor er det fint, det du har strikket. Hvor lang tid tager det dig at strikke det?

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails