tirsdag den 24. september 2013

"Det halve kongerige" er færdig:-)



Endnu et sjal er gjort færdig. 

En gave til min svigerinde, som hun blev glad for:-)

Jeg har efterhånden strikket dette sjal mange gange. Må lige fortælle, at for tiden er der et af samme slags på pindene (også en gave)

Sjalet er strikket i Duo garn, som er købt hos Ret og Vrang i Hirtshals.



Min væv står næsten stille (svært at få tiden til at slå til) - jeg er nu færdig med at sølle de mange tråde - næste etape er ritningen.



For et stykke tid sine modtog jeg denne smukke buket:-)



Jeg har været ved at rydde op i mit garn, og der fandt jeg tre små veste. 

Vestene strikkede jeg sidst  i 70'erne til mine tre drenge. 

Det var forøvrigt rigtig sjovt at strikke hønsestrik, og mon ikke det bliver moderne igen.

Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Hønsestrik er skam på vej ind igen,
    Ikke helt så "vildt" som dengang, men det kommer måske ;-)
    At sølle og ritte er for mig ren hyggebeskæftigelse, med den helt rigtige musik til. Hvad har du sat trend op til?

    SvarSlet
  2. Hønsestrik er bare mega meget in, så gør det endelig færdigt, der skal nok være nogen som vil elske at gå med de fine trøjer. Det er da en kæmpe opgave du er gået igang med, at få på væven, hvad mon det bliver til .

    God week-end

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Hvor er det dog flot i den farve :-) Kan godt forstå, du kan få svært ved også at nå væven med alle de ting, du når at strikke :-)

    Sjovt at se dine hønsestrik-ting - det var tider, ikke sandt? ;-)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails